Aangifte inkomstenbelasting 2021
Vanaf 1 maart 2022 kunnen wij weer uw aangifte inkomstenbelasting 2021 verzorgen. Als wij vóór 1 april aangifte doen, dan krijgt u vóór 1 juli bericht.
In dit blog artikel kunt u terug zien wat wij allemaal nodig hebben om de aangifte te verzorgen. Gebruik deze checklist om alle gegevens aan te leveren, zodat wij op tijd de aangifte kunnen indienen voor u. Indien wij de boekhouding verzorgen voor uw onderneming, dan verwerken wij dit in uw aangifte.
Persoonlijke gegevens
Als eerste moet u ons machtigen, waarna wij al uw persoonlijke gegevens hebben. Dit machtigen gaat via de website van de overheid machtigen.digid.nl.
Inkomsten
- uw jaaropgaven over 2021
En als u die niet hebt: uw salarisstroken - ontvangen partneralimentatie
Bankrekeningen
- het jaaroverzicht 2021 van uw betaalrekening
- het overzicht 2021 van uw spaarrekening en dat van uw kinderen
- het jaaroverzicht 2021 van uw beleggingen
Wonen
- de WOZ-waarde van uw huis met peildatum 1 januari 2020
Deze waarde staat op de WOZ-beschikking die u vorig jaar van de gemeente hebt gehad. - de jaaropgaaf van uw hypotheek
- bij koop of verkoop van uw woning: de notarisafrekening
Aftrekposten
U hebt betalingsbewijzen nodig. Denk aan:
- giften, bijvoorbeeld een donatie
- zorgkosten die u niet vergoed hebt gekregen
De eigen bijdrage Zvw, zorgverzekeringspremie en het eigen risico mag u niet aftrekken. - betaalde partneralimentatie
- als u geen recht had op studiefinanciering: betaalde studiekosten
Overig
- gegevens van leningen en andere schulden
- gegevens van betaalde lijfrentepremies
- een overzicht van betaalde arbeidsongeschiktheidsverzekeringen (AOV)
- dividendgegevens
Alleen als u deze hebt gehad:
- de voorlopige aanslag inkomstenbelasting over 2021
- de voorlopige aanslag inkomensafhankelijke bijdrage Zvw over 2021